http://stellafaresstockholmsblogg.blogspot.com/

Om mig

Mitt foto
Mitt motto är: Sverige behöver en storstadspolitik och regeringen behöver en huvudstadsminister. Jag finns i Stockholms Läns Landsting och i SL/Trafiknämnden. Jag kämpar för mer spårtrafik ovan jord och en bekvämare och trivsammare kollektivtrafik. Tryggheten är viktig och behöver uppmärksammas mer. Barn, kvinnor och äldre åker mest kollektivt. Deras inflytande över kollektivtrafiken behöver stärkas.

måndag 30 november 2009

Av miljödebatten i Växjö bidde en tumme...

När folkpartisterna avhandlat sina hjärtefrågor i plenum tills alla nästan faller döda ner av utmattning ser jag fram mot en livlig miljödiskussion. Vi har jobbat hårt för att skapa ett helgjutet program för miljön där kärnkraften utgör en väsentlig del, men inte hela. Tyvärr annekterades hela debatten av ett utspel om kärnkraften ägnat åt att utmana centern som just nu är skadeskjutet efter Vattenfallaffären. Sent på natten kämpar jag, Nina Lundström, Anita Brodén och Sverker Thorén för våra hjärtefrågor. Om en vecka ska världen försöka enas om ett klimatavtal som handlar om energi javisst, men också om många andra initiativ för att hejda den globala uppvärmningen. Det bekymrar inte herrarna Olle Schmitt och Carl B Hamilton som hånskrattar åt förslagen om nationell cykelplan och en grönare samhällsplanering. Klockan fem på morgonen kryper jag ner i min hotellsäng, debatten kändes en aning overklig. Verklighetens folk, fanns de i Växjö?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar