http://stellafaresstockholmsblogg.blogspot.com/

Om mig

Mitt foto
Mitt motto är: Sverige behöver en storstadspolitik och regeringen behöver en huvudstadsminister. Jag finns i Stockholms Läns Landsting och i SL/Trafiknämnden. Jag kämpar för mer spårtrafik ovan jord och en bekvämare och trivsammare kollektivtrafik. Tryggheten är viktig och behöver uppmärksammas mer. Barn, kvinnor och äldre åker mest kollektivt. Deras inflytande över kollektivtrafiken behöver stärkas.

lördag 17 oktober 2009

Betongallians visar korten


En gammal hederlig betongallians dyker upp på DN-debatt i dagens tidning. Det är inte första gången Handelskammaren och (S) i Stadshuset gör gemensam sak. Förra gången agerade man för att stoppa cykelbanor. Då var Hornsgatan den gata där biltrafiken var tvungen att maka på sig. Nu är det Hamngatan som ska bli ett skyltfönster för miljövänlig och kapacitetsstark kollektivtrafik. Så klart går Peter Egardt och Jan Valeskog emot. Att dessa herrar inget lärt och inget förstått förvånar inte. Vid sin sida har de Jens Spendrup som riktigt rejält solkar ner sitt anseende. Dålig omdöme av en företagsledare som borde visa förståelse för klimatsmarta trafiklösningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar