http://stellafaresstockholmsblogg.blogspot.com/

Om mig

Mitt foto
Mitt motto är: Sverige behöver en storstadspolitik och regeringen behöver en huvudstadsminister. Jag finns i Stockholms Läns Landsting och i SL/Trafiknämnden. Jag kämpar för mer spårtrafik ovan jord och en bekvämare och trivsammare kollektivtrafik. Tryggheten är viktig och behöver uppmärksammas mer. Barn, kvinnor och äldre åker mest kollektivt. Deras inflytande över kollektivtrafiken behöver stärkas.

fredag 18 december 2009

Snöovädret ställer till det i kollektivtrafiken


Igår var det kaos och realtidsinformationen fungerade inte vid 4:ans hålplats vid Skanstull. Vi var säkert hundra personer som förgäves spejade utmot Ringvägen. Plötsligt kom bussen i alla fall utan förvarning. Varför förseningarna gör att inga tidsangivelser fungerar vet jag inte. Men på SLs hemsida kan man i alla fall  se när bussen ska komma fram just till din hållplats. En jättebra service om du vill slippa frysa. Kolla på sl.se innan du beger dig ut och tajma perfekt! Ett annat tips dessa dagar är att sätta på sig storstövlarna. Det kan vara bra att förbereda sig för en promenad till en annan station eller hållplats. Många man ser på stan är inte klädda för vinterväglag, man litar blint på att kollektivtrafiken ska fungera, och det är ju bra betyg till SL egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar